Ældre signaler ved Grøndal.
(Fortsættelse af ovenstående indlæg)
Er der blandt Herreværelsets læsere/seere, nogle der har fotos af "hævede" signaler på ikke-S-togsstrækninger ???
Hvis de i tråden viste, lidt afvigende, daglyssignaler måske er udtryk for en begyndelse med daglyssignaler og brugen af dem, kan de hævede signaler vel også være det. Her kunne S-banen, og måske især strækningen Frederiksberg-Vanløse-Hellerup vel være et fint afgrænset område. Strækningen blev jo også benyttet til forsøgskørsel med sideliggende tredieskinne (som DMJK´s 0-anlæg på Nørrebro station) til kørestrømmen på strækningen Godthåbsvej-Fuglebakken ( https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=13902 .
Instruktioner til personalet kunne vel også holdes indenfor et begrænset område.
Kan Thomas Boberg (eller andre) finde noget i gamle Meddelelser fra Generaldirektoratet).
Erik V.
www.evp.dk
.