Godeftermiddag til alle
Ja, det er da ikke lige nemt at holde rede på denne vogntype, der har oplevet næsten alt, selv at blive solgt til Norge
Nå, har vedhæftet et par billeder der MULIGVIS kan bruges som "bevis" for de indrykkede pufferplanker (man skal lytte til sagkundskaben, i dette tilfælde den ING fra Maskinafdelingen, der stod for også dette projekt).
Som jeg LÆSER og ser det på disse billeder, fik vognene i forbindelse med påbygning af den såkaldte "svenske kukkasse" i 1983 reduceret længden ved tilbageflytning af pufferplankerne, således at gummivulstovergangen passede.
Prøv at se på billedet herunder, den originale vognkasse (en vinrød og en designrød Bfh) fotograferet i Næstved den 17/5-1981. Man kan tydeligt se de bolte der holder pufferhylsteret på pufferplanken.
Herunder en nu ændret til Bfg fotograferet 1/6-85 med svensk kukkasse. Her kan man IKKE se boltene, der holder hylsteret til pufferplanken, da denne er rykket ind.
Håber det giver en af(for) klaring, hvis altså mine iagttagelser er korrekte og at jeg har forstået det skrevne i tråden.
Med venlig hilsen
Steffen Dresler