Spørgsmål til CL 1514

af Peter Roland Hansen @, 30/8 2019, 10:50 (1980 dage siden)

DSB CL 1514 er ved at blive gjort klar til afskedstoget med S 736 den 14/9. Vi i det Nordsjællandske undrer os lidt over de indvendige skilte, idet de næsten alle er "3 sproget" .
Er det almindeligt i en Nærtrafikvogn ?
Vi ved at vognen har fået UIC nummer i 1966 samtidig med at den fik Formica plader indvendig.
Vi ved også at vognen er overført fra 1. distrikt til 2. distrikt i 1968.
Kunne man forstille sig at vognen har været anvendt på strækningen til Niebøll, og det var årsagen til at vognen fik de internationale skilte. På denne strækning brugte man tilsyneladende ikke vogne med styreledning (Se det vedhæftede billede, hvor vognen ikke er en CL)
NB : Det er ikke taget stilling til om vognen skal tilbageføres med UIC nummer. Foreløbig bliver den som CL 1514.
Er der nogle kloge folk er som kan hjælpe os[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB A145
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak