Tak for indslag og spørgsmål fra Poul Andersen.
Jeg har forsket lidt i Videbæk og MO, og man kan vel godt sige, at Videbæk var først med MO i 1947 selvom der ikke var meget MO kørsel på Videbækbanen.
Herunder tjenestekøreplan af 9/6 1947.
![[image]](images/uploaded/201907311642275d41c4f34852e.jpg)
Tog 587-588 blev fremført af Struer K-maskine.
![[image]](images/uploaded/201907311644155d41c55f2a633.jpg)
Uddrag af MO-turen af 9/6 1947 hvor turen til Videbæk ses på 11.dagen.
![[image]](images/uploaded/201907311645275d41c5a798f1a.jpg)
![[image]](images/uploaded/201907311646195d41c5dbae077.jpg)
Tjenestekøreplan af 14/5 1950. Togene 2587/2588 blev fremført af Aarhus D-maskine af 31. tur med Skjern personale. Togene på Videbækbanen blev overvejende kørt af Struer personale og Me/Mf-vognene var stationeret ved depotet i Viborg og blev så udvekslet via Herning og var i Skjern i kortere eller længere perioder.
![[image]](images/uploaded/201907311650325d41c6d8196e6.jpg)
Her uddrag af MO-løbet af maj 1950 hvoraf der kom flere rettelser. Vi ser nederst uddrag af lkf turen Ar M 31 i hvilken Aarhus lkf normalt kørte MX-MV-Mk/Fk, men også enkelte MO-ture. Turen med 558 på 12. dagen til Skjern-Videbæk-Skjern med overnatning og hjem næste dag med en MV.
M v h
Georg