Frihavnen 1955

af Steffen Dresler, 3/3 2019, 12:30 (2161 dage siden) @ Christian

Kære Christian

Frihavnen var "plastret til" med jernbanespor og havde jo ovenikøbet sit eget jernbaneselskab for rangering (se under privatbaner KFA) og jeg mener at det viste kort passer aldeles udmærket. Hver kaj havde sit spor, det vil sige et på hvert side af varehusene. Du havde jo også spor ud til Østre gasværk samt selvfølgelig overlevering til DSB ved Kastellet/Østerbro.
Prøve at se vedhæftede tegning, der må være fra omkring forrige, forrige århundredeskifte. Det viser på udmærket vis de talrige sporforbindelser. Jeg er tilgengæld ikke helt sikker på alle de bygningsværker mod syd (venstre) og i de store fabriksbygningsværker i den nordlige del af frihavnsområdet. Tror det kan være de fremtidige eller planlagte tanker om anvendelsen af området. Det er de bygninger omkring Redmolen/Skudehavnen.
[image]

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar

Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.

Læs mere

Danske privatbaner

Læs historien om:
Railcare Danmark A/S

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak