Holmen billeder - Dybbølsbro 1973 - OT træperroner
.
Hej Lars
Både Solbjerg og Lindevang var af beton. Det var store beton "plader", som lå på nogle beton stolper/lodrette plader.
Hilsner Keld
.
----------------------
.Var det ikke kraftige plader af vandfast krydsfinér med en beton/grus-agtig belægning, der blev benyttet flere steder ved dette som ved reparationsarbejder / mindre ombygninger.
Erik V.
www.evp.dk
Pladerne er også benyttet permanent på opklappelige perronkanter. Men godt set: vandfast krydsfiner er en (slags) træperron.
.
---------------
.?????????????????????
.
Hej Lars
Både Solbjerg og Lindevang var af beton. Det var store beton "plader", som lå på nogle beton stolper/lodrette plader.
Hilsner Keld
------
Var det ikke kraftige plader af vandfast krydsfinér med en beton/grus-agtig belægning, der blev benyttet flere steder ved dette som ved reparationsarbejder / mindre ombygninger.
Erik V.
www.evp.dk
.
Erik V.
www.evp.dk
Jo, perrondækket på Solbjerg og Lindevang bestod af kraftige plader af vandfast krydsfinér med en beton/grus-agtig belægning. I min verden er krydsfinér uanset belægningen stadigvæk træ og ikke beton. Det lyder i hvert fald ikke som beton, når man går på dem. Et foto af en af pladerne på Solbjerg ses nederst på side 29 i bogen "S-banen 1934-2009".
Lignende finérplader anvendtes i øvrigt også på Dybbølsbro efter Vallensbækbanens indføring.