CMP's remise?
Hejsa,
Er det mon nogen, der ved, hvor i Københavns Frihavn CMP havde lokomotivremise? Jeg mener, at det var i en lagerhal, måske værksted for selskabets materiel generelt, men på hvilken adresse?
Hejsa,
Er det mon nogen, der ved, hvor i Københavns Frihavn CMP havde lokomotivremise? Jeg mener, at det var i en lagerhal, måske værksted for selskabets materiel generelt, men på hvilken adresse?
Den lå ca. ud for Århusgade, hvor sporet svingede mod nordøst mod containerterminalen. Så vidt jeg erindrer en brunmalet stålhal. Jeg kan ikke finde billederne af den p.t.
Den lå ca. ud for Århusgade, hvor sporet svingede mod nordøst mod containerterminalen. Så vidt jeg erindrer en brunmalet stålhal. Jeg kan ikke finde billederne af den p.t.
Hej Peter,
Det er bare super. Det er info nok at gå efter på luftfotografierne, når jeg skal finde GPS-koordinaterne.
Tak for hjælpen og god weekend!
Mrten
Oprindelig lå remisen lige inden for porten under Langeliniebroen ved Toldvagt 2 (ca der hvor dagens t-kryds Folke Bernadottes Alle/Indiakaj er), se disse udsnit af kort over Frihavnen fra ca 1950-52:
I bogen "Byens baner, Jernbanen i København i 150 år" er der på side 67 billeder af både den gamle og den nye remise.
--
Christian Brun
Oprindelig lå remisen lige inden for porten under Langeliniebroen ved Toldvagt 2 (ca der hvor dagens t-kryds Folke Bernadottes Alle/Indiakaj er), se disse udsnit af kort over Frihavnen fra ca 1950-52:
I bogen "Byens baner, Jernbanen i København i 150 år" er der på side 67 billeder af både den gamle og den nye remise.
Hej Christian,
Tak for sporplanerne og henvisningen til "Byens baner". Jeg må med skam melde, at jeg havde glemt billedet i bogen, selv om jeg var involveret i dens tilblivelse - for (gys!) over 20 år siden.
Gode hilsner
Mrten
Tusindvis af danskere bor i farlig støj: Kommuner skyder skylden på staten
Efter godsskandale: DB Cargo meldt til politiet
Vejafgifter, færre p-pladser og fossilfri zoner: Skal bilerne ud af byen?
Løse stropper og åbne døre: Hver uge sjuskes der med godstransporter
En ud af fire kommuner mangler plan mod trafikstøj: »I sidste ende koster den menneskeliv«