Avatar

Ubetjent holdessted

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/12 2012, 19:25 (4379 dage siden)

Nedenfor følger en side fra "2. Distrikt, Togplan 9 b, Gyldig fra den 7. Oktober 1946". På dette tidspunkt var strækningen Skørping-Støvring-Ellidshøj enkeltsporet og Støvring var udstyret med et almindeligt sikringsanlæg og havde indkørselssignaler i begge ender.

Som det fremgår, er Støvring ubetjent holdested mandage fra kl. 1.30 til kl. 5.00 og øvrige dage fra kl. 1.00 til kl. 5.00.

Det, der undrer mig, er angivelsen "(Gennemkørselssignal for Tog fra Aalborg)". Jeg troede, at ubetjent holdested betød, at indkørselssignalerne i begge ender stod på gennemkørsel. Som jeg læser det anførte, står kun indkørselssignalet fra Aalborg på gennemkørsel, hvorimod indkørselssignalet fra Skørping står på stop?

Jeg har forelagt spørgsmålet for min sikringstekniske seniorkonsulent, der er tilbøjelig til at give mig ret, idet det først på et senere tidspunkt blev tilladt på enkeltsporede strækninger at stille gennemkørsel i begge retninger, når stationen var ubetjent holdested.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
Uddrag af 2. Distrikt, Togplan 9 b, Gyldig fra den 7. Oktober 1946. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.

Avatar

Ubetjent holdessted

af Ove Nygaard, 27/12 2012, 09:53 (4378 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg har forelagt spørgsmålet for min sikringstekniske seniorkonsulent, der er tilbøjelig til at give mig ret, idet det først på et senere tidspunkt blev tilladt på enkeltsporede strækninger at stille gennemkørsel i begge retninger, når stationen var ubetjent holdested.

Med venlig hilsen


Thomas Boberg Nielsen

Hvilket bekræftes herved.

Med venlig hilsen

Ove Nygaard
sikringsteknisk seniorkonsulent for en snæver, men kvalificeret kreds:-D

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak