KALENDERLÅGE NO 23
Her står jeg på en strækning der er nedlagt hele 2 gange.
Hvilken strækning?
Åbnet 1ste gang?
Åbnet 2den gang?
Nedlagt ?
mvh
Christian
Her står jeg på en strækning der er nedlagt hele 2 gange.
Hvilken strækning?
Åbnet 1ste gang?
Åbnet 2den gang?
Nedlagt ?
mvh
Christian
Her står jeg på en strækning der er nedlagt hele 2 gange.
Hvilken strækning?
Åbnet 1ste gang?
Åbnet 2den gang?
Nedlagt ?
Jeg gætter på en privatbane, hvis forkortelse bestod af to bogstaver.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Hej!
Jeg vil tro at sidste bogstav er et B!!
Det første gemmer sig i sidste trediedel af alfabetet!
men der var først 3 bogstaver i forkortelsen!
såfremt det er den bane jeg tænker på!
mvh
Thyge
Jeg tænker enten:
HBJ - Horsens-Bryrup Jernbane, senere HBS
Åbnet 1. gang: (?)
Åbnet 2. gang: 1929 efter ombygning til normalspor
Nedlagt endeligt: 1968
Eller måske:
HTJ - Horsens-Tørring Jernbane, senere HV - Horsens Vestbaner
Åbnet 1. gang: 1891
Åbnet 2. gang: 1929
Nedlagt endeligt: 1962, persontrafikken allerede i 1957
Jeg må ærligt indrømme at jeg hælder mest til mit sidste bud...
Med venlig hilsen
Jens
Hej igen!
Skagensbanen udkørsel fra Gl Frederikshavn St
Indviet 1890 og 1924
nedlagt 1979
hvor ny station er indviet!
mvh
Thyge
Ingen rygende pistoler endnu...
Min højre arm peger i Nordlig retning...
mvh
Chr
Det er vel nok en herre vi ser på billedet
Mon ikke vi er i det sønderjydske?
tjah... havde man løst billet kort efter banen's åbning - så havde man nok betalt med Reichsmark und Pfennige - og hvis man rejste retur kort før banen's lukning, var betalingen erlagt i Kroner og Øre...
Hrmm.
Så er det vel året 1920 der er skelsættende for hvornår betaling for gyldig rejsehjemmel skulle erlægges i henholdsvis Mark og Kroner. Banen har så, i følge din armbevægelse, gået øst-vest, måske Tønder-Tinglev?
Jeg gætter på Sønderborg-Mommark
Åbnet 6. feb. 1898 (som metersporet Amtsbane)
nedlagt i feb. 33
åbnet igen (som nornmalsporet DSB-strækning) 15. juni 1933
nedlagt 27. maj 1962
hvad med Padborg - Tørsbøl ??
1901 - 1920 tysk
1920 - 1932 dansk
nedlagt sammen med Broagerbanen 1932
med en god jul og et godt nytår hilsen
henning h087
Ja jeg tror du har ret. cm bruger en litra MP som avatar, og de kørte jo også på Sønderborg - Mommark banen. Og den gik jo næsten vest-øst.
Er vi over i noget Kleinbahn ?
Tillykke til dig, Lars - og hermed stafetten givet videre...
Billedet er taget ved Grundtvigsallé, Sønderborg d.d.
god fornøjelse, og Glædelig Jul til alle.
mvh
Christian Møller
og det er jul
så her sporplaner
Sønderborg H - Mommark Færge fra dengang
Sønderborg H 1960 km 0,0
Sønderborg By 1950 km 1,0
Spang xxxx km 4,0 har jeg desværre ikke
Vollerup 1948 km 5,5
Kirke-Hørup 1948 km 8,6
Majbøl T xxxx km 10,3 haves desværre heller ikke
Over-Tandslet 1948 km 13,0
Neder-Tandslet 1948 km 14,4
Lille-Mommark 1948 km 15,7
Sarup T 1942 km 17,5
og så
Mommark Færge 1950 km 19,9
med julehilsner
henning h087
Sønderborg By 1962 ©HBDS
Sønderborg By 1962 ©HBDS
Som sædvanligt et dejligt billede fra Holger.
Jeg sidder og kigger i en Togplan 9 b, 2. distrikt, gyldig fra 7. oktober 1946. Sønderborg By er hverken en station med indkørselssignaler eller en station uden indkørselssignaler (sådanne fandtes på det tidspunkt). Af de oplistede 10 "Sidespor uden Indkørselssignaler" har kun Sønderborg By "Centrallaas". Så sikkerhedsmæssigt er der, i hvert fald i 1946, tale om noget af en specialitet. Ud over at være sidespor på fri bane var Sønderborg By også "Billetsalgssted".
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Udmelding fra Banedanmark chokerer politikere: Mangler 30 milliarder
To ud af tre elbusser fra Movia er 'Made in China': »En rigtig dårlig idé«
Minister kendte til CO2-bombe i trafikaftale: Informerede ikke Folketinget
Endnu en omgang: Nu skal selvkørende busser igen ud på de danske veje
Bilgigant opgiver milliarddyrt AI-projekt: Dropper robottaxier