Avatar

Fra J. F. J. til [kongekrone] D. S. B./J. F.

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 23/12 2012, 00:54 (4382 dage siden)

I fortsættelse af vores herlige drøftelse i denne "gamle" tråd følger hermed lidt fra primærkilderne.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
Samling af Ordrer og Bestemmelser m. v. Serie C. Nr. 17. 17. maj 1883. Arkiv: Danmarks Jernbanemuseum/Thomas Boberg Nielsen.

Avatar

Fra J. F. J. til [kongekrone] D. S. B./J. F.

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 23/12 2012, 12:39 (4382 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

[image]
Samling af Ordrer og Bestemmelser m. v. Serie C. Nr. 17. 17. maj 1883. Arkiv: Danmarks Jernbanemuseum/Thomas Boberg Nielsen.

Så kan jeg benytte lejligheden til at reklamere lidt for afsnittet Jysk-Fyenske Jernbaner, hvor alle JFJ´s lokomotiver og vogne findes. Det vil være synd at sige, at det er et af de mest besøgte afsnit på Jernbanen.dk...

Fra J. F. J. til [kongekrone] D. S. B./J. F.

af UTJ, 23/12 2012, 12:56 (4382 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

DSB/JF: Aarsagen var Storebaeltsoverfarten. Samtidig indfoertes DSB/S.

Fra J. F. J. til [kongekrone] D. S. B./J. F. + lidt loko.

af Steffen Dresler, 23/12 2012, 13:14 (4382 dage siden) @ UTJ

Og når nu UTJ alligevel er startet, KUNNE du så ikke lige fortælle lidt om beskriftningen på vognmateriellet i netop overgangsperioderne, altså ved JF statsbaner og overtagelsen af SJS og frem til 1892.
Jeg synes jeg har nogle modstridende informationer desangående m.h.t. HVAD der stod.

Og Tommy!

Ja, man skal da også næsten fortælle hvor guldet ligger (eller er vi heldigvis bare alle forskellige?). Men under alle omstændigheder kan jeg kun give Tommy ret, for uden fortiden, ingen nutid og derfor fremtid.

A pro pos den tidligere omtale af ØJJ og deres lokomotiver og ombygningen til rangermaskiner. Herunder hvordan den kom til at se ud.

[image]

Alle ønskes en god lillejuleaften.

Steffen

NB: OK, jeg giver mig, der skal vel stå 1875

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak