Tyske efterladenskaber i DK, bl. 900 mm damploko mv.

af Steffen Dresler, 29/5 2018, 22:39 (2370 dage siden) @ Niels Munch

Go´aften til alle

Tusind tak Niels for en som sædvanlig kort og præcis gennemgang og ikke mindst svar på mit spørgsmål.

Så i princippet eksisterede O&K lokomotivet altså efter krigen som entreprenør lokomotiv i Danmark. Når vi alligevel er der, ved nogen så hvilken skæbne, bare for at kunne notere lidt mere til den officielle skrivelse som vist.

At "Molli" lokomotivet kom tilbage til Tyskland er jo helt efter bestemmelserne (Deutsche Reichsbahn ejet) og yderligere kunne ingen jo bruge dette/disse andet end til de åbenbare 900 mm industribaner anlagt i Danmark i???

Men hvor blev det andet lokomotiv skrottet og hvorfor? Ikke fordi informationen er "kampafgørende", men igen for at kunne sætte et "hak" ved dets skæbne.

Tak igen Niels, altid en glæde.

Bedste hilsener

Steffen DResler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak