Det er helt korrekt Niels Munch at der blev opført rutebilgarager på arealet som Du beskriver. De er dog at så
simpel konstruktion, at det ikke har taget alverdens tid at opføre. Mit bud 2-4 måneder
Så blev der spurgt til Nr. Broby Banen. Ifølge L.V.N.'s bog om netop denne bane, så startede man i Millinge
med at fjerne sporet retning Fruens Bøge efteråret 1954. Industrien skulle ligge i det vestlige Faaborg og man
mente der måske kunne være behov for godsvognsbetjening. Efter ca. ½ år fandt man sikkert ud af det blev
en dyr omgang. Der gik 2 spor langs Havnekajen. Sporet tættest på vejen blev optaget og omdannet til P-
pladser, som fotoet også viser. Det spor som ses tilbage ekspederede vogne til skibe, hvilket sjældent skete i
Faaborg. Slagteriet der lå til venstre for fotoet var desværre ikke flittig bruger af banen. Sporet langs med
kajen forsvandt omkring 1989. SFvJ nåede at benytte sporene på stationen 1988-1995. 1995 skulle stationen
rømmes for de sidste spor til fordel for en ny busterminal. Det lykkedes SFvJ at redde sporrammer og perron-
forkanter, så der kunne blive en Veteranbane-station længere ude østpå nær Remise-anlægget som næsten
har overlevet. Man har lige revet 2/3-dele af Slagteriet ned. Og inden for det næste halve år skal
Busterminalen flyttes ud klods op ad veteranbanen i en decimeret udgave. Og busgaragerne synger også på
det allersidste vers. (kønne er ikke lige det ord som falder mig ind). Man mener at der skal bygges et
Øhavsmuseum omhandlende Istiden som har skabt Svanninge Bakker og Øhavet. Man vil påbygge et eller
andet "fancy" på den gamle stationsbygning fra 1881. Så i min optik et meget nostalgisk foto ![;-)](images/smilies/wink.png)