To trinbrætter ved Nørlang?

af LBC, 7/5 2018, 20:38 (2469 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej Morten

Jeg kender ikke de lokale forhold og begrundelser, men da jeg i sin kørte et kort stykke tid på Lille Nord var der tilsvarende forhold ved et Mørdrup trinbræt. Toget skulle så standse ved trinbrættet efter vejen (i køreretningen) så bommene gik op bag ved toget. På den måde var bommene ikke nede mens toget udvekslede rejsende.

I gamle dage på HTJ var overkørslerne i afhængighed af passagersignalet på visse trinbrætter f.eks. Nyrup. Hvis en passager havde trykket på knappen for at komme med toget, blev den efterfølgende overkørsel ikke aktiveret. Den skulle lokomotivføreren så aktivere efter billettering af den rejsende.

På Nordvest-banen ligger trinbrættet i Knabstrup mellem 2 overkørsler. Her er bommene foran toget nede en rum tid mens vi udveksler rejsende.

Mvh Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige. Pris 90 kr.

Læs mere
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere
DSB S738

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak