Jbm's AV vogne
Jfr listen i Jernbanen.dk er AV 258 og 260 senere ABh 258 og 260 ejet af Jernbanemuseet.
Men i museets liste over materiellet figurerer de ikke.
Hvad er der så blevet af dem?
Er der nogen der har et godt svar?
Mvh Børge
Jfr listen i Jernbanen.dk er AV 258 og 260 senere ABh 258 og 260 ejet af Jernbanemuseet.
Men i museets liste over materiellet figurerer de ikke.
Hvad er der så blevet af dem?
Er der nogen der har et godt svar?
Mvh Børge
Jfr listen i Jernbanen.dk er AV 258 og 260 senere ABh 258 og 260 ejet af Jernbanemuseet.
Men i museets liste over materiellet figurerer de ikke.Hvad er der så blevet af dem?
Er der nogen der har et godt svar?
Skrot - mener det var samtidig med at MO 568 blev skrottet.
OK.
Så må Tommy lige have det rettet
Mvh Børge
Et par billeder af vognene.
ABh 258 Aarhus 1972, Kh L 3 66, Rev Kh 17.12.70.
ABh 260 Odense 1977, Kh L 10 65, Rev Kh 2.7.70.
Mvh
Georg
Jfr listen i Jernbanen.dk er AV 258 og 260 senere ABh 258 og 260 ejet af Jernbanemuseet.
Men i museets liste over materiellet figurerer de ikke.Hvad er der så blevet af dem?
Er der nogen der har et godt svar?
Skrot - mener det var samtidig med at MO 568 blev skrottet.
Tak for info - jeg opdaterer.
En opmærksom læser undrer sig over, at der i den generelle tekst for litra ABh står: 18 pladser på 1. klasse og 40 pladser på 2. klasse, mens der i den specifikke tekst for ABh 258 står: 42 pladser. Er det tjenestekupeens 2 pladser, der er regnet med?
http://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?aar=1966&vognid=112
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Budgettet skrider på smutvej til lastbiler: Runder 4 milliarder