Landskabsarkitektonisk Perle - Grindsted nord
Set fra luften var nordenden af Grindsted Station et flot syn, med hele 3 banestrækninger der snoede sig ind over hinanden, og så lige en roebane på tværs! Et flot syn.
Nogle der har lignende?
Set fra luften var nordenden af Grindsted Station et flot syn, med hele 3 banestrækninger der snoede sig ind over hinanden, og så lige en roebane på tværs! Et flot syn.
Nogle der har lignende?
og så lige en roebane på tværs!
Mon ikke "roebanen" er Grindsted-Grene Mergelbane, hvor mergelsporet førtes under TKVJ, DSB og Sdr. Omme landevejen.
M.v.h.
Niels
Jo, mergelbane er det rigtige. Det var smalspor, ikke? Hvornår blev den fjernet?
Broerne, hvor banerne går over og under hinanden står endnu
Jo, mergelbane er det rigtige. Det var smalspor, ikke? Hvornår blev den fjernet?
Broerne, hvor banerne går over og under hinanden står endnu
Mergelbanen var aktiv 1886 - ca. 1934 og sporvidden var 785 mm. Ved Grindsted stations anlæggelse måtte mergelbanen forlægges ca. 500 m mod nord.
M.v.h.
Niels
Set fra luften var nordenden af Grindsted Station et flot syn, med hele 3 banestrækninger der snoede sig ind over hinanden, og så lige en roebane på tværs! Et flot syn.
Nogle der har lignende?
Grindsted, Troldhedebanen krydser Grindsted-Brande banen. Dateringsnote: 06-08-1967. Fotograf: Hans Jørn Fredberg, Mariager.
Arkiv: Kolding Stadsarkiv - Nummer: B37817. (Klikbart billede).
M.v.h.
Niels
Midtjyske skal kører på Thybanen i 3 måneder og godstog via Struer til Ålborg
Midtjyske skal kører på Thybanen i 3 måneder og godstog via Struer til Ålborg
Sikkerhed ved overkørsler på elektrificerede strækninger
Oslo - Gøteborg - planer for opgradering af jernbanen?
Midtjyske skal kører på Thybanen i 3 måneder og godstog via Struer til Ålborg