Billede 1 viser den forkerte behandling af den klassiske varmeslange og billede 2 den korrekte ophængning. Jeg kan ikke mindes at have set den forkerte behandling. Bemærk, at varmekoblingshanen er åben, så det er nok et sommerbillede.
I varmeperioden var det foreskrevet, at varmehanen på sidste vogn skulle være lindet en anelse, så der ikke dannedes kondensvand i dampvarmesystemet.
Billede 3 viser den sjuskede måde at efterlade den nyere (UIC?) varmekobling på (frit svævende), billede 4 viser den korrekte ophængning. Det bemærkes, at vognen (antagelig en DC fra 1950) er monteret med begge typer koblingshaner.
Fotosted må være ét af postsporene på København H. CR-vognen i baggrunden har koblingsdåser for styreledninger, så også det viser, at optagelsestidspunktet er efter 1950.
På alle fire billeder er trykluftslangerne korrekt ophængt på deres holdekroge, og Ackermann-hanerne er lukkede.
Venlige hilsener
Jens