Avatar

Vamdrup B1752

af Morten Flindt Larsen, København K, 16/12 2017, 14:20 (2616 dage siden)
redigeret af Morten Flindt Larsen, 16/12 2017, 14:47

Halløjsa,

Teksten til foto B1752 vrøvler. Stedfæstelsen og dateringen er rigtig nok, men det er opdigt, at ingen tog kørte længere end til grænsestation og at alt gods skulle omlades for at komme videre over grænsen. Passagererne skulle ganske rigtigt igennem bygningen for toldkontrol (fuld grænsekontrol), men det gjaldt også passagererne i de få internationale persontog, der kørte mellem Nordjylland og Hamburg. Passagererne indtog deres pladser igen, når de havde været igennem toldkontrollen. Det var kun de lokale persontog, som var de fleste, der endte på stationen. Gods skulle normalt ikke omlæsses i Vamdrup, det er fri fantasi. Der var gennemgående godsbefordring mellem landene indbyrdes. Godsvogne har den fordel, at de kan køre uden omlæsning mellem afsenderstationen og bestemmelsesstationen.

Motorfordon för Järnvägar
Motorfordon för Järnvägar

I 1925 udgav Aktiebolaget Hässleholms Werkstäder i Hässleholm en brochure med en oversigt med tekst og billeder over alle de forskellige typer af motordræsiner, som firmaet kunne levere. Brochuren er i pdf-format og fylder 6 Mb.

Læs mere
Hectorrail

Danske privatbaner

Læs historien om:
Skive - Vestsalling Jernbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak