Oprindelig CXM - skorsten

af kka-dk, 12/11 2017, 11:40 (2652 dage siden) @ UTJ

Jeg tror ikke at forfatteren i sin vildeste fantasi ville tro at nogle læste bogen så grundigt. Og slet ikke at en modelbygger ville bygge en CXM af den tidlige model.

:-D

Men nu kommer spørgsmålet selvfølgelig, er det den med postkupé og toilet som der fremstilles eller den udelukkende med tjenestekupé?

Det er Din & Min Hobbys snart gamle resinoverdel, der danner grundlag; det lykkedes mig at opstøve endnu et eksemplar. Og da den har to døre på tjenstekupé-gavlen, og jeg ikke er så meget for vogne der formentlig primært har kørt på inferiøre jysk/fynske sidebaner (no pun intended...), må det blive udgaven udelukkende med tjenestekupé (4520). Den besynderlig tidlige udgave skyldes at jeg i forvejen har en pladebeklædt udgave samt en vinrød togførervogn i træbeklædt udgave; så for variationens skyld kaldte det på en teakfarvet vogn i tidlig epoke III-udgave ;-). Det bliver så en pæn samling rystevogne - ud over HobbyTrades CU og CV i forskellige udgaver, tæller den så en CUK, CV 4304, CY 4652, CX plade (4574), CXM vinrød togførervogn (4530) samt ovenstående CXM 4520.

Husk i øvrigt at vognene selv med egenvarme fortsat havde glidelejer.

Jep. Det er en underlig hobby - det er højst varierende hvilke detaljer man går op i. Det bliver Kleins undervogn, der danner basis, og jeg må ærligt indrømme at undervognsdetaljerne - herunder lejetypen - ikke hører til de ting der rører mig mest :-) Jeg tør næsten ikke skrive at midterakslen på CUK'en har beholdt de underlige lejer fra den Roco-vogn, der donerede undervogn.

/Klaus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
TraXion
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak