Jeg tror ikke at forfatteren i sin vildeste fantasi ville tro at nogle læste bogen så grundigt. Og slet ikke at en modelbygger ville bygge en CXM af den tidlige model.
Men nu kommer spørgsmålet selvfølgelig, er det den med postkupé og toilet som der fremstilles eller den udelukkende med tjenestekupé?
Det er Din & Min Hobbys snart gamle resinoverdel, der danner grundlag; det lykkedes mig at opstøve endnu et eksemplar. Og da den har to døre på tjenstekupé-gavlen, og jeg ikke er så meget for vogne der formentlig primært har kørt på inferiøre jysk/fynske sidebaner (no pun intended...), må det blive udgaven udelukkende med tjenestekupé (4520). Den besynderlig tidlige udgave skyldes at jeg i forvejen har en pladebeklædt udgave samt en vinrød togførervogn i træbeklædt udgave; så for variationens skyld kaldte det på en teakfarvet vogn i tidlig epoke III-udgave
. Det bliver så en pæn samling rystevogne - ud over HobbyTrades CU og CV i forskellige udgaver, tæller den så en CUK, CV 4304, CY 4652, CX plade (4574), CXM vinrød togførervogn (4530) samt ovenstående CXM 4520.
Husk i øvrigt at vognene selv med egenvarme fortsat havde glidelejer.
Jep. Det er en underlig hobby - det er højst varierende hvilke detaljer man går op i. Det bliver Kleins undervogn, der danner basis, og jeg må ærligt indrømme at undervognsdetaljerne - herunder lejetypen - ikke hører til de ting der rører mig mest
Jeg tør næsten ikke skrive at midterakslen på CUK'en har beholdt de underlige lejer fra den Roco-vogn, der donerede undervogn.
/Klaus