Joen Jensen - 5 blandede billeder
Her er 5 billeder fra Joen Jensen med begrænsede oplysninger.
Billede 1. Gilleleje?
Billede 2.
Billede 3.
Billede 4.
Billede 5. Samme sted som billede 4.
Her er 5 billeder fra Joen Jensen med begrænsede oplysninger.
Billede 1. Gilleleje?
Billede 2.
Billede 3.
Billede 4.
Billede 5. Samme sted som billede 4.
CIWL-vognen KH 1969:
Kan det lade sig gøre at zoome ind på vognnummeret og skiltet på vognsiden, der viser vognens løb?
Billede 1. Gilleleje?
Umiddelbart syntes jeg det virker for åbent og måske også for stort til at være Gilleleje.
Det er Gilleleje og tankvognen tilhører Nordsjællands veterantog
Det er Gilleleje og tankvognen tilhører Nordsjællands veterantog
Den tidligere ZE 502180 - hermed UIC nummer, men som Peter rigtig skriver efter klubbens overtagelse af vognen. Først senere blev vognen malet om.
Billede 4.
Billede 5. Samme sted som billede 4.
Begge fra Horsens.
Billede 2.
Ballastrenser "B 1".
Go´formiddag!
Vedr. sovevognen på Hovedbanegården.
Som Svend, lidt forstørrelse ville være rart, men så risikerer vi jo at kunne se både det muligvis overstregede nummer på RIC pladen (HVIS det er der) samt UIC nummeret under skjoldet
Nå, under alle omstændigheder en "førkrigsmodel" i serierne 3588 - 3767 type Y (U). Dette bl.a. fordi den ikke har de mere moderne "Pillepech" luftventiler på taget. Det ville også have været rart, hvis der var en antydning af nogle lodretgående lister på vognsiderne under brystningslisten. Havde den haft disse, kunne den have været fra serien 3683 - 3692 fra EIC i 1930.
Vognen stadig udstyret med bogier type PPs, hvor nogle senere fik MD bogier samt gummiindfattede vinduer i dørene. Den hvide antydning af maling på bogierne var noget "nymodens", der blev malet for bedre at kunne konstatere eventuelle brud på bogien.
Men mit bud altså en "førkrigsmodel" i en af serierne nr. 3588-3767.
Med venlig hilsen
Steffen
Her er et zoom af sovevognen (jeg havde ikke set, at billedet var scannet i så høj en opløsning):
Hej Tommy!
Jeg får UIC nummeret til sådan ca. 51-66 06-42-052 eller 057. Kan ikke læse kontrolciffer (ved Ole?).
Under alle omstændigheder, hvis korrekt med ovennævnte nr. så CIWL nummer omkring 3714 eller 3720 begge byggede hos Credé i 1931/32.
Og så lige det uundgåelige sp. Kan du forstørre UIC resteren? Der KUNNE der måske være et gennemstreget CIWL nr.?
3714 optaget i DRM fra 1947 ff. Konstateret i DK 1945 - 1950 og 1961 - 1962 (fast kørsel mere eller mindre). TEN pool SNCF i 1971.
3720 fra 1971 TEN pool SNCF, 1981 TEN pool DSB med UIC nr. 71 86 71-41 604.
Mvh
Steffen
Jeg får UIC nummeret til sådan ca. 51-66 06-42-052 eller 057. Kan ikke læse kontrolciffer (ved Ole?).
Under alle omstændigheder, hvis korrekt med ovennævnte nr. så CIWL nummer omkring 3714 eller 3720 begge byggede hos Credé i 1931/32.
Og så lige det uundgåelige sp. Kan du forstørre UIC resteren? Der KUNNE der måske være et gennemstreget CIWL nr.?3714 optaget i DRM fra 1947 ff. Konstateret i DK 1945 - 1950 og 1961 - 1962 (fast kørsel mere eller mindre). TEN pool SNCF i 1971.
3720 fra 1971 TEN pool SNCF, 1981 TEN pool DSB med UIC nr. 71 86 71-41 604.
Hej igen!
Hrm, det ser ud som om der står 3627. Hvis dette er korrekt passer det faktisk bedre med ruteskiltet mv.
Så er det 3627, VL type UF, bygget hos Aytré i 1930.
Oprindelig type Y. Anvendt i København – Wien- og Basel ekspres løbene.
1969: UIC nr. 51 66 06 42 037. 1971 TEN POOL SNCF.
Kørt herhjemme 1969 – 1973.
HVIS altså jeg kan tyde vognen til 3627!!
Steffen
Hej igen!
Hrm, det ser ud som om der står 3627. Hvis dette er korrekt passer det faktisk bedre med ruteskiltet mv.
Så er det 3627, VL type UF, bygget hos Aytré i 1930.
Oprindelig type Y. Anvendt i København – Wien- og Basel ekspres løbene.
1969: UIC nr. 51 66 06 42 037. 1971 TEN POOL SNCF.
Kørt herhjemme 1969 – 1973.HVIS altså jeg kan tyde vognen til 3627!!
Steffen
Den er jeg med på, Steffen.
3627 / 51 66 06-42 037-5 .