Røgplader på HII?

af Steffen Dresler, 21/11 2012, 23:16 (4473 dage siden) @ re20000

Kære Nold!

Du har så ganske ret i, at i H II maskinernes oprindelige tjenestetid kørte de udelukkende i 2. Distrikt (Jylland og Fyn).
Men nu revideres/stor reparation en H II i Roskilde hos DSB museumstog og man KUNNE måske forestille sig, at dette lokomotiv OGSÅ skulle kunne trække tog på Sjælland-Falster, da det jo kniber gevaldigt med store dampere. De er jo alle (RI, R II, P og E) henstillede, eller der bliver repareret på dem. Så der er kun Pr og S af de store tilbage til et f.eks. ordentligt juletog med masser af stålvogne. Som reserve for disse findes litra K, der alt andet lige, måske er lidt for lille til rigtig store tog (og holde en 80 km/t plan).
Derfor KUNNE det blive aktuelt med en H II gennem røret. Under storebælt er det udelukket, men jeg kender ikke status mellem Kh og Kk. Det KUNNE jo være at der er kommet ændringer og at damp ikke mere må køre igennem selvstændigt bl.a. p.g.a. mulige miljøårsager, samt at Nørreport er ved at gennemgå en total reparation.

Med venlig hilsen

Steffen

Om H II i den forbindelse (Røret) har plader på er fuldstændigt ligeyldig, som tidligere skrevet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak