Godt billede. Har du også en indretningsskitse af vognen?
Desværre ikke, Ulrik; spørgsmålet er jo ganske relevant, idet litteraturen ikke synes helt éntydig. Man er dog enige om, at der på 3. klasse var 40 siddepl. (5 fag á 2 x (2+3) pladser).
Men på 2. klasse synes fotoet at udvise sidegang med én 2. kl. kupé (med 6 pladser) og et toilet (med ekstra tagventil og matteret rude).
Hjørring-Hørby Banen havde en overgang notorisk mangel på siddepladser, hvilket bl.a. førte til anskaffelsen af 2 gods- og bænkevogne (litra H) i 1916, så måske blev toilettet i B 22/B 12 til en kupé med 6 pladser således, som Tommy skriver i sin fortegnelse (12 pl. 2. kl. hhv. 40 pl. 3. kl.).
2. klasse blev inddraget i 1931 grundet ringe benyttelse.
I DSBs 1931-fortegnelse angives vognen at have 6 kupéer med i alt 52 3. kl. siddepladser og intet toilet.
I 1932-tillægget er vognen rettet til 2 kupéer med i alt 52 pl. på 3. kl., og "endeperronerne overbygget 1932". Intet toilet.
Endelig angiver Tommy, at vognen som C 8 havde 56 pl. på 3. kl., hvilket nu tyder på en midtgangsvogn med 6 fag, hvor 4 pladser kunne være inddraget til toilet eller tjenestekupé.
Men jeg så (også) gerne noget mere dokumentation .
Bedste hilsener
Niels