Epilog - "der Molli" i august 2008 (+12 fotos)
Kære alle,
Mange tak for positive bemærkninger og bidrag! Via linket i Horst's indlæg ses bl.a., at Svend havde sat et link på Drehscheibe-Online, Historisches Forum (HiFo). Deraf de mange klik, Tommy, fra vore tyske kolleger.
Som det også ses i HiFo, havde jeg bragt reportagen dér den 21.06.2010, men p.g.a. billeddatabasen ImageShack's utilregnelighed fordampede mine billeder derfra .
I februar 1967 gav jeg møde i FLV, og så var det i maaange derefter år slut med rejser bag Jerntæppet. Men 45 år efter DJK-turen, næsten på dato - nemlig 30. august 2008, foranstaltede Forum for Nordisk Jernbanesamarbejde (NJS) en lignende éndags udflugt, denne gang med søsteren 99 2322-8 (O&K 1932, FNr. 12401) som togmaskine.
Her følger mine fotos fra denne tur, nu fortrinsvis optaget i Kühlungsborn West samt på turen mod Bad Doberan:
Togmaskinen 99 2322-8 (O&K 1932, FNr. 12401).
99 332 (LOWA Lokomotivbau Karl Marx, Potsdam-Babelsberg (LKM) 1951 F.nr.: 30013) med godsvogn som "blikfang" i Kühlungsborn West.
Kühlungsborn West-Bad Doberan 30.08.2005 (alle fotos: nm).
Så blev tråden til lidt "før og nu"; bemærk f.eks., at variationen i personvognene er blevet mindre.
Vedr. navnet "der Molli" havde vi forklaringen i denne tråd, hvor der også var en henvisning til denne udmærkede bog om banen: "Der Molli, die Schmalspurbahn Bad Doberan - Kühlungsborn West" af Lothar Schultz, Transpress Verlag 2003 (ISBN 3-613-71208-3).
Banens website: http://www.molli-bahn.de/ .
Wikipedia: https://de.wikipedia.org/wiki/B%C3%A4derbahn_Molli .
Bedste hilsener
Niels