Sidespor til Gudenaacentralen i Tange
Det fremgår også at sporet aldrig blev etableret, pga. ændrede overhøjder i hovedsporet
Som jeg læser sagsakterne blev sporet etableret.
Den sagsakt, der omtaler, at sporet ikke blev etableret, er fra 1944 og her konstateres det, at sporet ikke kan etableres på samme sted, som det oprindelige sidespor var tilsluttet 1918-1923 på grund af, at der nu er etableret overhøjde.
To år senere, i 1946, kommer man så frem til den løsning, som blev etableret. Jeg synes i øvrigt, at løsningen er "ret godt tænkt".
At sporet blev etableret dokumenteres i øvrigt af at Gudenaacentralen betalte DSB for at etablere sidesporet og for leje af spor (se nedenstående sagsakter).
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7341176/www.sidesporpaafribane.dk/Tange/TTDSB-100A%...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7341176/www.sidesporpaafribane.dk/Tange/TTDSB-100A%...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7341176/www.sidesporpaafribane.dk/Tange/TTDSB-100A%...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7341176/www.sidesporpaafribane.dk/Tange/TTDSB-100A%...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7341176/www.sidesporpaafribane.dk/Tange/TTDSB-100A%...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/7341176/www.sidesporpaafribane.dk/Tange/TTDSB-100A%...