Personsøgning - "Banedirektør" - fundet

af Niels Munch, 17/2 2015, 16:05 (3567 dage siden) @ UTJ
redigeret af Niels Munch, 17/2 2015, 16:20

Hvis du kigger i Personvognsbogen vil du opdage at forlængelserne er sket nogenlunde samtidig med indførelse af bogiesidegangsvogne, sovevogne og andre "harmonikavogne" hos DSB. Mon ikke kapaciteten simpelthen var for lille hvis ikke man kunne føre 3 (? - har ikke nærkigget den effektive sporlængde før og efter...) personvogne over i én samlet omgang mht de tog hvor dette var nødvendigt. På Storstrømmen var det jo nødvendigt med bygningen af Gedser dampfærgehavn og de gennemgående harmonikatog til Berlin.

Ja, og netop f.s.v.a. forlængelsen af THYRA og ALEXANDRA er konkret anført, at det var af hensyn til pladsbehovet for Berlin-Expressens tre sovevogne. De gik jo begge på Masnedø - Orehoved.


M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB ME1506
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak