Torsdagsbilleder - FFJ og TFJ - Fjerritslev

af Holger Sørensen, Hedehusene, 16/10 2014, 16:25 (3702 dage siden)

Så lykkedes det at komme til Fjerritslev, og turen langs FFJ er dermed slut for denne gang.
Denne kolde og blæsende dag var dog på ingen måde ovre endnu - vi manglede stadig
hele TFJ til Thisted - en tur som I selvfølgelig er inviteret med på fra næste uge.

Bedste hilsener fra Holger og Morten:-)





Forrige uger :
FFJ - Ålborg og Nørresundby (DSB)
FFJ - Vadum og Biersted m.fl.
FFJ - Knøsgård og Åbybro
FFJ - Ryå og Birkelse
FFJ - Arentsminde og Halvrimmen mm.
FFJ - Brovst og Skovsgård
FFJ - Bonderup og Husby T







Fjerritslev - set fra øst
[image]



[image]


Solen er begyndt at kikke frem i små korte glimt - vognene på modsatte side er...
[image]


...TFJ Q 55 (Scandia 1914)
[image]


og TFJ E 23 (Vulcan 1904)
[image]


Modsatte side på det sydligste spor stod FFJ M 1205 (Triangel 1929)
[image]


sammen med FFJ M 1211 (Frichs 1933)
[image]


Vestenden af banegården med de to remiser
[image]


Den tosporede remise set fra bagsiden
[image]


og et kik ud fra den enkeltsporede
[image]


Til sidst stationen fra gadesiden - temperaturen er steget og smeltevandet løber
[image]
Alle fotos HBDS 19690329

Torsdagsbilleder - FFJ og TFJ - Fjerritslev

af KimC, 16/10 2014, 17:43 (3702 dage siden) @ Holger Sørensen

Tak for en række fine billeder.

På "perron 2" i første billed står noget der linger en stander til diesel/benzin, og det noget tyder på et Esso logo på siden. Er det rigtigt? Placeringen undrer mig, at den ikke stod ved remiserne.

Torsdagsbilleder - FFJ og TFJ - Fjerritslev

af Holger Sørensen, Hedehusene, 16/10 2014, 18:03 (3702 dage siden) @ KimC

På "perron 2" i første billed står noget der linger en stander til diesel/benzin, og det noget tyder på et Esso logo på siden. Er det rigtigt? Placeringen undrer mig, at den ikke stod ved remiserne.

En hurtig forstørrelse - Hilsen fra Holger og Morten
[image]

Avatar

Torsdagsbilleder - FFJ og TFJ - Fjerritslev

af Morten Flindt Larsen, København K, 16/10 2014, 18:30 (3702 dage siden) @ Holger Sørensen

Ja, det er en dieselpumpe, og ja, Esso. Det har nok været det mest hensigtsmæssige sted at placere den, så der kunne tankes op, mens toget (vel typisk skinnebussen) vendte, uden at det var nødvendigt at køre til remisen. Perronplacering af benzin/dieselpumper kendes også fra andre baner.

Med venlig hilsen

M:-)rten

Avatar

Torsdagsbilleder - FFJ og TFJ - Fjerritslev

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 16/10 2014, 19:52 (3702 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Ja, det er en dieselpumpe, og ja, Esso. Det har nok været det mest hensigtsmæssige sted at placere den, så der kunne tankes op, mens toget (vel typisk skinnebussen) vendte, uden at det var nødvendigt at køre til remisen. Perronplacering af benzin/dieselpumper kendes også fra andre baner.

For eksempel GDS ved Hillerød station. Der står/stod også brændstofpumper ved Spor 16 ind mod varehuset.

Og EVP har selvfølgelig et billede:
[image]

Torsdagsbilleder - FFJ og TFJ - Fjerritslev

af Torben Hansen, 25/10 2014, 13:05 (3693 dage siden) @ Michael Deichmann

[image]

Der er også en stander i Silkeborg endnu fra dengang det var før ;-)

Den står ved det sted hvor sporet fra Horsens kom ind, men om det har været til privatbanen eller til tankning af rangermaskine ved jeg ikke noget om.

Mvh.
Torben

Avatar

Brændstofforsyning i Hillerød (Var:Torsdagsbilleder)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 3/11 2014, 20:44 (3684 dage siden) @ Michael Deichmann

Og EVP har selvfølgelig et billede:
[image]

Jeg havde lige 15 minutter på Hillerød station idag og benyttede ventetiden tillidt brændstofforsyningsærkæologi:
[image]
Meget er ændret i forhold til EVPs billede, men der er stadig standere til brændstofpåfyldning langs spor 16.

ContecRailDSB MZ1420
Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv

DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det var involveret i hele 2 uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør og 4 måneder senere op bag i et godstog ved Klarskov på Sydsjælland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak