Hej!
Tjah! som jeg nok regnede med ,lå der en helt anden motor i!
Det må være en E0TA altså en som den der sad i en Consul mrk 1!
Nej, det er slet ikke nogen Ford. Alle engelske 4 cylindrede topventilede biler efter "Harry Potter" Angliaen havde forskellige varianter af denne Kentmotor. Den startede med Anglien med at være knaps 1000 ccm men fik længere slaglængder og dermed volumen op til 15 og 1600 ccm (Cortina Mk2).
Jeg tror vi skal finde svaret ved noget andet end Ford. Lige nu har jeg ikke noget bud, men det har været nævnt at motoren skulle være fra 1937. Det lyder umiddelbart grotesk hvis man har sat en ældre motor i, men måske har man ikke haft andet. Nu får vi se når jeg får kigget nærmere på den.
Ratgearet indikerer også Ford Consul!
Jo, eller meget andet. Gearkassen kan sagtens være den oprindelige mens motoren er skiftet.
Det var ret typisk, at udvendigt lignede disse troljer et!
men teknikken var noget helt andet!
Jeg er blevet yderligere bestyrket i, at den stammer fra Frederiksberg Karosserifabrik eller Meulengracht-Jensen.
Det er helt klart et karosseri der er bygget på en karosserifabrik.
Er der slet ikke håb om nogle arkivalier fra DSB? Jeg tror jeg tager en svingom med Daisy senere iaften.
PS: Lastbilen er IKKE en Chevrolet. Jeg har ikke lige noget bud, men vender tilbage (i en PM - ud over at han sikkert har kørt gods til stationen, så er det ikke så jernbanerelevant.