Borneo
..... eller mon ikke snarere det var en slæbebåd? Nå, spøg til side. Min tanke var, at man måske lejlighedsvis havde prammen på slæb efter "Cristine", men det er nok lidt for fantastisk.
Ja, det må have været en relativt økonomisk ordning med de tankpramme, som vel alt andet lige ikke benyttedes så intensivt som et egentligt tankskib, så man kunne spare fast mandskab, maskineri osv.
Skandinavisk-Amerikansk Petroleums-Aktieselskab, som konstant var på måsen, indtil de i al hemmelighed blev redet ved at blive opkøbt af DDPA, havde jo "Sapa I". Den blev brugt til at forsyne Norge og Sverige fra tanklageret i Hellerup Havn, som igen forsynedes af blandt andre Pure Oil Co. med tankskibe fra Philadelphia og af det østrig-ungarnske selskab "OLEX", med tankpramme fra vistnok Stettin.
Men alt det skal du nok blive indviet i senere, hvis du ellers er interesseret. Jeg har et større olie-manuskript i støbeskeen, men der går nok 1-1½ år, inden det er præsentabelt. Jeg kommer nok til at mangle en "skibssagkyndig" til at rede nogle løse ender ud. Er det okay, hvis jeg kontakter dig?
Vh
Morten