Holbækegnens Mergelselskab, tog til Kundby

af HansA, 24/3 2014, 20:14 (3897 dage siden) @ Niels Munch

God aften

Her er et par billeder mere:

[image]
'Sporlægning til Hanerup Kalkleje 1929'
Dette billede findes også i Guldvang: Danmarks smalsporede industribaner, side 55.


[image]
'Brobygning under Banen til Hanerup Kalkleje 1929'.
Jernbanen på broen er Nordvestbanen umiddelbart vest for Regstrup station.


[image]
'Sporlægning til Hanerup Kalkleje'
Dette billede findes også i Guldvang: Danmarks smalsporede industribaner, side 29, men her er det dateret til 1926.


[image]
'1ste Togstamme læsses i Hanerup Kalkleje d. 20 / 8 1929'


[image]
'1ste Tog med Kalkmergel aflæsses på L. C. Rasmussens Mark d. 20 / 8 1920'


[image]
Remiseanlægget


[image]
'Efter Middagen'

[image]
'Hanerup Kalkleje 1929'


[image]
Spandekædegravemaskinen i mergellejet


[image]
'1929'

[image]
'Klar ved Gravemaskinen 1929'


[image]


[image]
'Hanerup Kalkleje'


[image]


[image]
'1929'


[image]


[image]


[image]
'Holbækegnens Mergelselskab: Hanerup i Juli 1930'


[image]


[image]


[image]


[image]


[image]
På Mårsø station fandtes denne rampe, hvor mergel kunne tippes ned i normalsporede vogne for transport med OHJ videre til modtagere i Odsherred.


[image]
Rampe, hvor mergel kan tippes ned på lastbiler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere

Jernbanebøger

Nærumbanen 1900-2000

Nærumbanen 1900-2000. Pris 300 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak