Knaldsignal nr. 37, dokumentation
Ved sidste togs afgang fra København L mod Farum i 1976 var der anbragt knaldsignaler på sporet til markering af afslutningen på en epoke. Som uvidende passager i toget oplevede jeg det ikke som specielt voldsomt, men man var ikke i tvivl om hvad der skete - husker du det EVP?
Hej (Jens H.B.)Desværre -- Jeg var ikke med i sidste tog fra København L - mange andre sidste-tog og Københavns sidste sporvogn (KS 896), men ikke det nævnte, --så det husker jeg ikke.
Erik V,
trafikelev 1956.
http://evp.dk/index.php?page=marts-2014
Hej Erik V.
Jeg beklager, at hukommelsen åbenbart spiller mig et puds og blander dig uforvarende ind i sagen
----------
Det skal Du ikke beklage- tværtimod -- tænk, hvis det er mig, der husker forkert.
Jeg var ude for at tage billeder i dagslys, men jeg husker ikke noget "natteroderi", og tog i det mindste ikke nogle billeder ved nattetide - de er ofte en god "dagbog" bagefter. Jeg var også ude på yderstrækningen i dagslys i 1954, men heller ikke om natten.
Til gengæld nedlagde jeg Horsens-Juelsminde Jb i 1957 med sidste tog, Stubbekøbing-Nykøbing F-Nysted Jb (Stubbekøbing-Nykøbing F), Horsens-Bryrup-Silkeborg Jb, Silkebork-Kjellerup-Rødkærsbro Jb, Horsens-Odder Jb. alle med sidste tog.
Hertil kommer så -som nævnt- den sidste sporvogn i København.
Husker Du min (evt.) deltagelse på København L.-Farum ud fra noget specielt (hændelse, samtale eller lign.), er Du meget velkommen til lige at sende et "pip", så jeg måske kan "komme på sporet" igen, ---gerne ved hjælp af den lille e-mail-kuvert øverst.
Erik V.
http://evp.dk/index.php?page=kobenhavn---slangerup-banen---ksb
Tænk, hvis de var kommet til at køre på banen til over Rådhuspladsen / Amagerbro / Kastrup til Dragør, i en moderniseret udgave ! ! ! (Jfr. Basel, hvor to sådanne forstadsbaner er slået sammen til een sporvognslinie gennem Basel)
.