Foto af damploko!

af Thyge, Rønnede, 25/8 2012, 16:53 (4475 dage siden)

Hej!
Sad og scannede nogle gamle 6x6 negativer, da jeg kom til at se nærmere
på et af dem,det er godt nok taget i 1963, men jeg har aldrig fået
studeret det nærmere!
[image]
Det er TFJ 8 i Thisted 1963, der har ikke været meget udsyn ved
baglæns kørsel!! jeg kom så til at tænke over, at, man næsten aldrig ser
loko bagfra!
Var alle TFJ s 1c1 maskiner udstyret med kun et lille vindue i bagsiden?
Er det noget der er lavet i forbindelse med tørvefyring under 2 verdenskrig?
Bay tegninger viser ikke noget!
For god ordens skyld lige lidt flere loko fra "gården"
[image]
Hp 31 i Vejle 1963
[image]
Rhj 2 i Randers 1965
[image]
NPMB ved Præstø 1960( dette foto giver forklaringen på at jeg ikke
har tid til at køre billederne igennem fks. fotoshop:-( :-(
[image]
SNNB 3 Stubbekøbing 1966
Mvh
Thyge

Foto af damploko!

af UTJ, 25/8 2012, 17:43 (4475 dage siden) @ Thyge

Var alle TFJ s 1c1 maskiner udstyret med kun et lille vindue i bagsiden?
Er det noget der er lavet i forbindelse med tørvefyring under 2 verdenskrig?
Bay tegninger viser ikke noget!

Det er jo gevaldigt. Det "plejer" at være nr 7 på billeder. Gad vide hvornår nr 8's skorstensbånd er faldet af. Nr 7 havde tilsvarende arrangement på bagvæggen med kun ét lille vindue og mig bekendt er det en TFJ-opfindelse. Hvordan de to andre så ud er der andre der må give kloge udsagn om.

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak