NAFTA - lidt OT

af Steffen Dresler, 13/2 2014, 12:09 (3987 dage siden) @ ojk37

Go´middag!

Selvfølgelig kunne/kan der være urenheder i drivmidlet, hvad enten benzin eller diesel. Bl.a. kan/kunne der været rust, hvis drivmidlet havde været opbevaret i metal/jernbeholderen inden brug.
MEN netop derfor blev motorerne jo udstyrede med såkaldte "Brændstoffiltre", der skulle optage disse urenheder. Og m.h.t. motorolien er motorerne jo udstyrede med "Oliefiltre". Sluttelig er der jo også "indsugningsfiltre", der skal sørge for at indsugningsluften i forbindelse med forbrændingen er REN.

NU ved jeg godt, at lokomotiverne ikke kørte i ørkenområder, men som UTJ nævnte er netop dette et problem p.g.a. den finhed der kan findes i partiklerne. F. eks. i Afghanistan er det ikke en sten/sand ørken, men MEGET, MEGET fint jordstøv, finere end pudder. Så hér er kontrol og udskiftning af filtre en DYD og nødvendighed. Om dagen blødt, om natten hårdere og i regn/uvejr næsten bundløst fint pløre.

Fortsat god dag til alle!

Steffen Dresler

NB: Jeg tror at OJK har helt ret i sin antagelse og at informationerne muligvis bygger på misforståelser i udtryksform.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak