Kalenderlåge nr. 6
Bare lige for at meddele at Kalendertåget 6 afgår d.6/12 kl 0.00, uanset om det stormer eller ej
mvh
henning h087
Bare lige for at meddele at Kalendertåget 6 afgår d.6/12 kl 0.00, uanset om det stormer eller ej
mvh
henning h087
Bare lige for at meddele at Kalendertåget 6 afgår d.6/12 kl 0.00, uanset om det stormer eller ej
Fra dengang, der var rigtige julekalendere til. Og så endda i farver!
En sjov detalje er at lige bag ved den gamle TV-by i Gladsaxe lå et villakvarter med veje fra Januarvej til og med Novembervej. Decembervej fandtes ikke, men det kom så med julekalenderen...
Og så tilbage til kalenderlågen:
Ajj, der er over en time til..!
Nold
og ifølge Magnus Tagmus - så der afgang ( lidt forsinket ) ( ganske ganske sødt Tommy )
men ingen relation til 6 eller 12 eller 13
andet end at billede lå i stationsmappe 11222718115225
men hvilken station havde denne særprægede krydsning i hovedsporet.
og evt hvornår kunne billedet været taget.
og som bonus
fra dengang man ikke stak op for bollemælk - oh Danmark - hvad skal der dog blive af dig - bare fordi det blæser lidt - næ - på nordsøen og i norge og dengang man gravede sig igennem nordsjælland - mine venner - men det er nogle helt andre historier - det er ganske vist
mvh
henning h087
og evt hvornår kunne billedet været taget.
Hvis ikke der er nummer på fronten af maskinen, så er billedet fra perioden 1954-56 og maskinen fra serien 1101-1124 (med det forbehold, at der muligvis gik flere år før alle maskiner fik påsat nummer på fronten).
Bonusfoto: Langaa ??
V/H, Steffen
Alle os "ældre" ved jo at det der klarer sig allerbedst i sne er et damplokomotiv.
foto af MY er fra 1957, desværre ikke oplysning af MY nummer
Bonusbilledet er fra Langå 1978
stationen på kalenderbilledet eksistere ikke mere !
der har kørt og kører internationale tog på strækningen !
De stoppede dog ikke på denne station !
og lidt OT - mærkeligt at høre om "Bodil"s hærgen - her i Ølby/Køge er det kun at betegne som lidt rusk. + at pt så skinner solen - men jeg bor her jo også
mvh
henning h087
Og så som det næste: MY/MX.
Hilsen fra Holger i Hedehusene
Hej!
Jeg er ikke sikker ,kan ikke pt. finde mine sporplaner!
Må jeg få LOV? eller Herlufmagle
mvh
Thyge
men hvilken station havde denne særprægede krydsning i hovedsporet.
og evt hvornår kunne billedet været taget.
Sporarrangementet kan være lavet som vist for at sporskiftet i hovedsporet til læssesporet skulle befares medgående i normal køreretning. I stationens anden ende har sikkert været en normal transversal fra nærmeste hovedspor (højre i synsretningen på billedet) til læssesporet hvor sporskiftet i hovedsporet også blev befaret medgående i normal køreretning.
Dette arrangement (beklager, jeg kan ikke lige vedhæfte en tegning) var særdeles almindeligt i England bortset fra at der der blev anvendt venstrekørsel på dobbeltspor. Jeg har ret sjældent set det anvendt i Danmark.
Redigeret: Jeg fik lige lavet en hurtig tegning:
"Strangulation City"???
Ole-Jørn
okie!! Ole-Jørn
det var rigtigt - Kværkeby marts 1957 - at Holger var på plads !!!
et herligt tidsbillede
har desværre kun sporplan fra Kværkeby 1985
og til Thyge
Lov har jeg kun nyere ting fra - så der ved jeg ikke rigtig hvordan den så ud i 1950-60 erne - altså i forrige årtusinde
men sporplan fra Herlufmagle har samme arrangement som Kværkeby, dog ligger hovedbygning modsat
og intet foto af Herlufmagle fra ældre tid ( dvs forrige årtusinde ca 1950 - 70 periode )
gad vide hvor mange stationer på dobbeltspor der havde dette arrangement - som Erik Olsen påpeger var der nok ikke mange - men en vil gennemgå sporplansarkivet !!
så Ole-Jørn bærer kalenderen videre -
mvh
henning h087
Det en af følgende My: 1106,1110,1114,1115,1117,1119,1120,1121,1122 eller 1123!
Med venlig hilsen
Peter H
Hehe Henning, at finde her: http://kvaerkeby.dk/for-nutid/nabo/kvaerkeby_stationsvej.html .
M.v.h.
Niels
Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.
Læs mere