Afsporing i Sq både i syd- og nord, men i 60'erne

af henning h087 ⌂, Græsted, 18/11 2013, 21:07 (4099 dage siden) @ ivar

:-)

og så stationsplanen over Snekkersten
den er fra 1926 - 33, så sporene med rødt er indtegnet efter bedste overbevisning, det var disse spor der blev anlagt i 1963, selvom PT skriver i sin bog Kystbanen 1897 - 1972 at der blev anlagt 2 spor på godsarealet,om det så skal forstås at spor 5 forlænges ?? og om transversalen mellem 4 og 5 tages op - skal være usagt

[image]

hvilket SBJs foto fra 1967 dog modbeviser ( at der blev anlagt 2 spor på godspladsen ) :-) ;-)

[image]

og til yderliger oplysning til "snotungen"
toget kom fra Hg

og nej - jeg var ikke derude og stå "i vejen"
det havde "en" jo udsendte til :-) ;-) :-D
og dernæst var der travlt på Hg som sædvanligt :-P

men i 1961 jeg overværede S 722s forsøg på at starte på tunnellen til Sverige - det gik ikke så godt,
foto : ukendt - arkiv
[image]

dernæst så prøvede man så med MY 1123 i 1966 - det gik heller ikke :-D
foto : Arne Kirkeby - arkiv OMJK
[image]

hvorefter man vist opgav at forsøge mere i Hg og bygge broen ved Køvenhavnstrup overdrev istedet

og så var der jo lige en F gulvtur i Krydsningssporskiftet ved 1 og 2 pakhusspor - et eller andet sted i bunkerne/kasserne skulle jeg have nogle AK foto af det uheld - fakstisk i 1960 hvor AK fotografere mig bagfra på perron 2 i Hg hvor C maskinen med hjælpetog ankommer i spor 2
foto : Arne Kirkeby - arkiv OMJK
[image]

så det var bare lige ......

mvh
henning h087


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak