Afsporing i Sq både i syd- og nord, men i 60'erne
og så stationsplanen over Snekkersten
den er fra 1926 - 33, så sporene med rødt er indtegnet efter bedste overbevisning, det var disse spor der blev anlagt i 1963, selvom PT skriver i sin bog Kystbanen 1897 - 1972 at der blev anlagt 2 spor på godsarealet,om det så skal forstås at spor 5 forlænges ?? og om transversalen mellem 4 og 5 tages op - skal være usagt
hvilket SBJs foto fra 1967 dog modbeviser ( at der blev anlagt 2 spor på godspladsen )
og til yderliger oplysning til "snotungen"
toget kom fra Hg
og nej - jeg var ikke derude og stå "i vejen"
det havde "en" jo udsendte til
og dernæst var der travlt på Hg som sædvanligt
men i 1961 jeg overværede S 722s forsøg på at starte på tunnellen til Sverige - det gik ikke så godt,
foto : ukendt - arkiv
dernæst så prøvede man så med MY 1123 i 1966 - det gik heller ikke
foto : Arne Kirkeby - arkiv OMJK
hvorefter man vist opgav at forsøge mere i Hg og bygge broen ved Køvenhavnstrup overdrev istedet
og så var der jo lige en F gulvtur i Krydsningssporskiftet ved 1 og 2 pakhusspor - et eller andet sted i bunkerne/kasserne skulle jeg have nogle AK foto af det uheld - fakstisk i 1960 hvor AK fotografere mig bagfra på perron 2 i Hg hvor C maskinen med hjælpetog ankommer i spor 2
foto : Arne Kirkeby - arkiv OMJK
så det var bare lige ......
mvh
henning h087