Spørgsmål om kørsel med MO og godsvogne

af Svend, Storkøbenhavn, 18/11 2013, 00:00 (4074 dage siden) @ Per Sørensen

... og så skulle det altså gå temmelig tjept på mellemstationerne, når der skulle rangeres.
Eksempel Skodsborg: Ankomst formentlig i gennemkørselssporet - aftale rangeringen med stationsbestyrer (vognene var tilmeldt på forhånd) og modtage fragtbreve på vognene - omrangering til læssesporet via transversalen - tilkobling - notere vogne og udfærdige papirer (tograpport) - rangere tilbage - udfærdige bremseseddel og aflevere den til lkf - afholde bremseprøve - afgang ...... altsammen indenfor de få minutter der var afsat i køreplanen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak