Mo-motorvognene har været brugt til en del, aller mest til persontog på sidebanerne.
Men de har naturligvis også kørt med godsvogne. Man kunne fx godt hægte et par godsvogne efter en MO + CP.
Jeg har selv et foto hængende fra Ebberup på Assensbanen i 1960, hvor oprangeringen er MO + HD + EH + CP.
Trækkraften var jo ikke så stor, så har der skullet køres større godstog på fx 10-12 vogne på hovedbanerne, så foregik det med MO i forspand. Men det kan ikke have været særligt økonomisk. Men det er forekommet. Og fx hvis der ikke har været anden trækkraft til rådighed.
På fx Ringe-Faaborg banen og Assensbanen har MO´erne kørt rene godstog i banernes tid som godsbaner. På Faaborgbanen har det bl.a. betydet at der har måtte køres to gange til Ringe nogen gange pga. trækkraften.
Kan anbefale dig at kigge nærmere i bogen "MO, fra lyntog til godstog" af Hans Gerner Christiansen, udgivet af banens forlag. Heri er der masser af fotos og også med MO med godstog. Bogen kan lånes på biblioteket.
Hvis du gerne vil eje den så er der måske en mulighed her;
http://shop.paa-sporet.com/boeger-tidsskrifter-dvd-vhs-314/boeger-409/danmark-410/jernb...
En af de andre store modeltogsforhandlere kan også sagtens tænkes at ligge inde med den. Kunne her foreslå Kystbanen i Ordrup.
Der er jo også HGC´s klassiske bog "Sådan husker jeg Odense-Svendborg banen", der kunne være til inspiration.
Jeg kan også anbefale at kigge nærmere i bøgerne "Med toget til Glyngøre og Nykøbing Mors" samt "Kampen om Himmerlandsbanerne" begge af Mogens Duus.
Mvh
Claus