Avatar

Mens vi venter på ERTMS.....

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 8/8 2012, 17:18 (4492 dage siden)

Strækningen Langå-Frederikshavn er udpeget som "pilotstrækning" for udrulning af ERTMS i vestområdet.

Det betyder, at denne strækning vil være den første i vestområdet til at miste sine synlige signaler. Der vil visuelt blive tale om en helt anden strækning.

Så det gælder bare om at få fotograferet dagligdagen, inden de sidste rester forsvinder. I 2018, dvs. om kun 6 år, kan disse billeder ikke mere tages.

Jeg starter med et beskedent bidrag.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
TU-signaler for spor 1, 2 og 5 mod Fårup.
[image]
U-signaler mod Fårup. Hvorfor er der i øvrigt ikke et "U" på disse to signaler?
Begge fotos: Nordvestenden af Randers station onsdag den 8. august 2012 kl. hhv. 15.06 og 15.25. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere
DSB ME1517Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak