Bhs 823 blev i 1984 solgt til OHJ sammen med tre andre Bhs-vogne. Bhs 823 blev ved OHJ litreret Bhs 291 og omkring 1985 blev vognen lovligt graffitimalet af elever fra en skole i Odsherred. I 1986 blev vognen "byttet" med en dynamokardanaksel fra en tysk postvogn og vognen gik så til MSF, som var "Maskintjenestens selskabelige Forening" i Helsingør! Senere blev vognen og MO 1846 overdraget til "Støtteforeningen MO 1846". Så vidt jeg husker blev Bhs-vognen i 1987 eller 1988 udlånt til DSB i forb. med noget forsøgskørsel med MY 1126 og MX 1042, hvor man skulle teste noget fjernstyring af de to lokomotiver.
Vognen blev af DSB udstyret med den store GM-styreledning og stikdåser til det såkaldte "elefantkabel" og kørte i en periode omkring det gamle grønttorv som forsøg.
Efter afslutning af disse forsøg, blev vognen leveret tilbage til Helsingør, hvor den tilbragte nogle år i det fri. Herefter blev den omkring år 2000, ligesom MO 1846 var blevet nogle år tidligere, overtaget af DSB Museumstog og transporteret til cvk.Kh., hvor den stadig henstår som nærmest vrag. Vognen er totalt gennemtæret og fyldt med asbest, men hvad dens skæbne bliver, ved jeg ikke konkret noget om.
Venlig hilsen
Jens Møller