Helgola nd som personsvognsdepot, 50-60erne?

af gamle ole, 20/9 2013, 19:37 (4113 dage siden)

Helgolands primære formål var vel sercicecenter mm for mototmateriel andet end GM-lokos, og der var vel ikke det store antal personvogne i "depot" i den vestlige ende?
Der holdt altid et mindre antal CR-vogne i den nordvestlige ende, og da vist også et antal CP og CO (evt adre ombyggede) Formodentlig til indsættelse i nærtrafikken. Sidenhen kom der flere stålvognsstammer til.
Dette udfra kilderne og erindringen.
Var det nogenlunde sådan det var?


hilsen Ole

Helgoland som personsvognsdepot, 50-60erne!

af Svend, Storkøbenhavn, 20/9 2013, 20:27 (4113 dage siden) @ gamle ole

Helgolands primære formål var vel sercicecenter mm for mototmateriel andet end GM-lokos, og der var vel ikke det store antal personvogne i "depot" i den vestlige ende?

Helt forkert. Helgoland var et stort personvognsdepot.

[image]

Helgoland 1963©HBDS

Helgoland som personsvognsdepot, 50-60erne!

af hjeriksen ⌂, Brobyværk - Fyn - Danmark, 21/9 2013, 13:03 (4112 dage siden) @ Svend

fedt billede der stod jeg mange gange som knægt.

Helgoland som personsvognsdepot, 50-60erne!

af gamle ole, 21/9 2013, 14:33 (4112 dage siden) @ Svend

Det er jo fuldkommen rigtigt , Svend.
Husker det blot fra specielt 50erne og først 60erne, som værende noget "tyndt besat", og som et "sekundært bufferdepot", måske primært for nærtrafikken, men sådan var det så ikke.
(Sidenhen blev det jo meget anderledes med mere materiel jo nærmest helt ind til Østerport)
Og rigtig godt foto (dog uden "mine" CR-vogne)


Ole

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak