Levering af B&Ws Mw 118 i 1929, 2. del

af Michael Olsen, 11/9 2013, 15:35 (4123 dage siden)

[image]
Foto 11

[image]
Foto 12

[image]
Foto 13

[image]
Foto 14

[image]
Foto 15

[image]
Foto 16

[image]
Foto 17

[image]
Foto 18

[image]
Foto 19

[image]
Foto 20

(fortsættes)

Levering af B&Ws Mw 118 i 1929, 2. del

af Børge Sundahl, 12/9 2013, 07:14 (4122 dage siden) @ Michael Olsen

Hej

Den vogn man ser på foto 14 og 14 skulle det ikke tilfældigvis være S 11, der var målevogn for Centralværkstedet?

Børge

Levering af B&Ws Mw 118 i 1929, 2. del

af Svend, Storkøbenhavn, 12/9 2013, 18:34 (4121 dage siden) @ Michael Olsen

Foto 11 er Måløv, Veksø eller Ølstykke.

Levering af B&Ws Mw 118 i 1929, 2. del

af Steffen Dresler, 12/9 2013, 20:22 (4121 dage siden) @ Svend

God aften

Jf. MM 6, blev MW 117 sporsat på Kalvebod Brygge den 9. maj 1929 og kørte de første prøveture 14. maj 1929. Jf. billederne til Frederikssund med kun en truckpersonvogn, selvom første billede viser 2 truckpersonvogne på Kh.

Jf. oplysninger fra særtogsanmeldelser (via Henning Petersen, Næ) kørte MW 117 prøvetog den 24. maj 1929 mellem København-Frederikssund-Hvalsø-Ringsted-Næstved, men billederne viser – hvis datoerne er korrekte, at den allerede den 21. maj var afsted med målevognen, 2FF og en IK. Og dér er ihvert tilfælde billeder fra Frederikssund. Så der er jo nok kørt flere sær(prøve)tog, jf. billederne også den 25. maj.

Den 9. juni 1929 er det positivt MW nr. 118 der trækker af med en stamme. Her med en truckpersonvogn, 2 x FF og en IK. Den 10. juni er man så tilbage på Sydbanen, da billede nr. 27 viser MW 118 i Næstved, FORUDSAT at billederne er sat i kronologisk orden.
Jf. MM6 køre MW 118 den 28 juni en tur til Korsør.

Ganske dejlige billeder Michael (www.vognstyrer.dk) har fundet frem. Men har man lyst til at læse mere indgående om de to vogne fra B&W, som skrevet MM6 fra Banebøger.

Fortsat god -forhåbentlig - aften til alle:-)

Steffen

Avatar

Levering af B&Ws Mw 118 i 1929, 2. del

af ove, Struer, 13/9 2013, 09:29 (4121 dage siden) @ Steffen Dresler

Tjohhh vist får man da lyst til at læse mere men ligefrem den store sucess var de da vist ikke vurderet på at de kun var i drift 9 år. Man må da i det hele taget konstatere at B&W ikke havde den store sucess med jernbanemateriel med enkelte undtagelser.;-)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak