Go´aften igen!
Det hjælper ikke rigtigt hvis Ribe egnen, for så stemmer det ikke helt med anvendelsen af litra P i 2. Distrikt efter den 2. verdenskrig.
De få P der var i 2. Distrikt lige efter krigen, var hovedsageligt stationerede i Esbjerg og i Padborg for kørsel primært Esbjerg - Fredericia - Esbjerg, Esbjerg - Skjern - Holstebro (kun P I og med 80 km/t) og Padborg - Fredericia - Padborg. I slutningen af 1940´erne var det kun Aarhus, Fredericia og Padborg, der havde P.
At anvende P på strækningen Esbjerg - Bramminge - Ribe - Tønder synes, selvom tilladelse, som et "overkill". Husk på, at litra P med dets store drivhjulspar, var en langsom starter og hvis anvendelsesområde var de hurtige gennemkørende passagerførende tog.
Jeg kan desværre ikke hjælpe mere, da jeg ikke er sted/huskendt i det jyske. Men jeg glæder mig til at læse om andre kan knække nøden med hvorhenne fotografiet eventuelt er optaget. Så kan det være der er mere at hente, eventuelt en indsnævring af mulige individnumre.
Steffen