Som nævnt i
reportagen fra InnoTrans 2022 har Schleswig-Holstein's trafikselskab NAH-SH bestilt i alt 55
FLIRT-Akku togsæt til operatørerne på sine regionallinjer:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Første serieproducerede Stadler FLIRT-Akku (erixx GmbH 826/526 007) til NAH-SH, InnoTrans Berlin 20.09.2022 (OTS).DB Pressemeddelelse 1. november 2022:Deutsche Bahn påbegynder byggeriet af køreledningsøer i Slesvig-Holsten
De første køreledningsmaster rejst i Kiel og Büchen • Anlægsforanstaltningerne løber frem til udgangen af 2023 • Besparelse på 10 millioner liter diesel om året
Fra ø til ø: Deutsche Bahn (DB) er begyndt at bygge en innovativ infrastruktur i Slesvig-Holsten til fremtidens energiforsyning af batteridrevne tog. I stedet for ende-til-ende elektrificering af hver kilometer spor, kræver den nye teknologi kun elektrificering af korte strækninger eller enkelte stationer. Batteritogene bruger køreledningen, der kun er få hundrede meter til få kilometer, til at lade deres batterier op til kørsel på en ikke-elektrificeret strækning. I fremtiden kan mere end ti millioner togkilometer i Slesvig-Holsten køres elektrisk, hvor man tidligere benyttede dieseltog. Dette vil spare ti millioner liter diesel om året.Læs hele den illustrerede artikel her (tysk):
https://www.deutschebahn.com/de/presse/pressestart_zentrales_uebersicht/Deutsche-Bahn-beginnt-mit-Bau-von-Oberleitungsinseln-in-Schleswig-Holstein-9114308 .
M.v.h.
Niels