Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Stoholm 2022
Stoholm 2022
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 9/10-22, 11:00.
Seneste redigering: 9/10-22, 11:03 af Tommy Nilsson
Hermed en serie billeder fra Stoholm anno 2022.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Stoholm 2022
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 9/10-22, 11:15.
Iflg. Netredegørelse 2023, bilag 3.6 Perronlængder og -højder:

Spor 1, 150 m, 26 cm
Spor 2, 100 m, 35 cm

Nogen forklaring på forskellen?

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Stoholm 2022
Af Niels Munch. 9/10-22, 12:31.
Citat fra: Per Holm Dato  9/10-22, 11:15Nogen forklaring på forskellen?

Det spurgte jeg også om engang på et vignerie ved Aups i Provence, hvor de 2 rustfrie rødvinstanke skiltede med 5 FRF/litre hhv. 5,50 FRF/litre.

Mit skolefransk lød således: "Quelle est la différence?"

Hvortil vinbonden, pegende på 5,50 tanken, svarede: "Celui-la, ç'est le meilleur!"

M.v.h.
Niels

Stoholm 2022
Af Skjold. 9/10-22, 16:13.
Honi soit qui mal y pense.

Venlig hilsen Skjold Christensen

Gå op Sider:[1]
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak