Citat fra: andersj Dato 16/01-24, 12:55Citat fra: mpp Dato 15/01-24, 20:34Jeg fandt lige en gammel pladsbillet og i juli 2022 med IC3 tog det 4t 47m, så de har fundet 11 minutter på en eller anden vis
Det har nok været pga. sporarbejde at din rejse i juli 2022 tog længere tid. København-Hamburg togene har i normalkøreplanen kørt på stort set de samme minuttal i begge retninger siden de blev omlagt fra Femern til Padborg i december 2019. Der er nogle faste kanaler man skal ramme både på København-Snoghøj og Padborg-Hamburg der gør der svært at optimere køretiderne.
Citat fra: Nordexpress Dato 16/01-24, 11:52Måske burde jernbanerne tage statistikken over forbindelsen seriøst og offentliggøre køreplaner med f.eks. en times længere rejsetid, altså STD og STA. Når så toget af og til ankommer ATA før køreplanens STA vil passagererne blive vildt begejstret for den fine service! I modsætning til i dag, hvor de bliver nervøse, rastløse, vrede, opgivende eller fravælger jernbanen.
Men hvor skal den time så lægges henne? Mellem Hamburg og Schleswig, mellem Kolding og Odense eller mellem Ringsted og København?
I flytrafikken har man jo kun bindinger til anden trafik ved selve lufthavnene, mens tog har bindinger på hele strækningen.
Det er vist lidt af en tilsnigelse!
Fly i Europa bevlger sig i korridorer.
De kan i mindre omfang flyve højere eller lavere.
Men ellers ender de med at cirkle i en større eller mindre omkreds når de når deres bestemmelsessted og må nogle gange vente både 30-40 min før de får lov at lande.
Vel ikke så forskellig fra togdrift. Største forskel er at tog kan holde stille og vente. Ikke en mulighed i et fly.