Citat fra: bth Dato 20/02-25, 17:21Citat fra: thomastog Dato 19/02-25, 17:04Citat fra: bth Dato 19/02-25, 15:10.. f.eks. er der ikke trykluftbremse i traditionel forstand på et Øresundstog, ..
I traditionel forstand, korrekt.
Citat fra: bth Dato 19/02-25, 15:10.. og dermed kan man ikke anvende bremserne fra et traditionelt lokomotiv.
Hvis jeg siger "bugseringsomskifter", hvad tænker du så ;-)
At jeg skulle have tilføjet "et dødt" før Øresundstog. Nu handler det jo ikke om Øresundstoget men om bremserne ved transport af nybyggede køretøjer.
Nu undlod du så, at citere hvad det var jeg kommenterede, jeg har indsat det igen, for overblikkets skyld, ellers er det dette jeg kommenterede:
Citat fra: bth Dato 19/02-25, 15:10.. men f.eks. er der ikke trykluftbremse i traditionel forstand på et Øresundstog, og dermed kan man ikke anvende bremserne fra et traditionelt lokomotiv.
Da det er det jeg kommenterer, så handler det jo om Øresundstog/ET.
Og når der nu findes tilslutning af bremseledning til en ET, og man derigennem kan styre EP bremserne på en ET, fra et lokomotiv (under nogle forudstæninger).
Så din påstand om at man ikke kan styre bremser på en ET fra et lokomotiv, passer ikke.