Citat fra: Time will tell Dato 29/12-24, 13:19Alt dette kan en anlægslov hurtigt lave om på hvis politikerne mener at en bane til Dragør er vigtigere end udbygning af lufthavnen.
I det fremtidsperspektiv der her tales om vil klargøring betyde mindre da der forsvinder aktiviteter (dieselpåfyldning og skift af bremseklodser) når man går fra diseltog til eltog og så er toilettankene på IC5 større pr. sæde end de er på IC3 og ER.
I sidste ende er de nuværende spor dog ret uinteressante da hastigheden simpelthen vil være for lav til at det giver mening.
Men opgaverne vil stadig være der, og du har kun 1 spor som går udenom selve centeret, som vil kunne bruges til at lave "gennemkørsel", men selv det spor bruges også til forsyning af togsættene, og med minimum 150 togsæt som skal forsynes i Aarhus, Fredericia, Kastrup og København, hvor kun Fredericia og Kastrup vil være reelle forsyningsdepoter/centrer, mens togene som ankommer til Aarhus og København vil være der grundet service, eftersyn, reparation eller akutte behov for forsyning, så bliver opgaverne i Kastrup ikke mindre, tværtimod.