Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- ETCS "nede" i mange timer.
Gå ned Sider: 1 2 [3]
ETCS "nede" i mange timer.
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 6/12-24, 05:20.
Det er sparetider...

Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 6/12-24, 10:37.
Citat fra: Jakobsen Dato  5/12-24, 23:37
Citat fra: andersj Dato  5/12-24, 22:51Banedanmark har i dag udgivet en pressemeddelelse: https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Banedanmark-undersoeger-grundlaeggende-aarsag-til-fejl-i-signalsystemet

Citat: "Fejlen opstod som følge af en synkroniseringsfejl mellem Traffic Management Systemet og en tidsserver."
"en" tidsserver.
Best practice er mindst 3 tidsservere...
/hjj
Det var også min tanke!! Selv min PC har 2 forskellige - ikke kun een. Jeg var med til i begyndelsen af århundredet at opbygge IBMs kommercielle infrastruktur hvor de idag hoster kundernes systemer og der opbyggede vi en tidsserverinfrastruktur, der havde 3 såkaldte stratum-0 servere:
  • en i frankrig med en GPS modtager, der fik et tidssignal fra GPS systemet
  • en i Tyskland, der havde en modtager af tidssignalet fra Frankfurt
  • en i England, der havde en modtager til det tidssignal der udsendes fra Greenwich
En algoritme genererede så et "IBM Tidssignal" ud fra disse 3 og det blev så distribueret ud til alle datacentrene i Europa med mindst 2 tidsservere i hvert center.

Tid er ikke for amatører :-) Det er seriøse sager!

Af Mads. 6/12-24, 10:51.
Citat fra: Michael Deichmann Dato  6/12-24, 10:37
Citat fra: andersj Dato  5/12-24, 22:51Banedanmark har i dag udgivet en pressemeddelelse: https://www.bane.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Banedanmark-undersoeger-grundlaeggende-aarsag-til-fejl-i-signalsystemet

Citat: "Fejlen opstod som følge af en synkroniseringsfejl mellem Traffic Management Systemet og en tidsserver."
"en" tidsserver.
/hjj
Det var også min tanke!! Selv min PC har 2 forskellige - ikke kun een. Jeg var med til i begyndelsen af århundredet at opbygge IBMs kommercielle infrastruktur hvor de idag hoster kundernes systemer og der opbyggede vi en tidsserverinfrastruktur, der havde 3 såkaldte stratum-0 servere:
  • en i frankrig med en GPS modtager, der fik et tidssignal fra GPS systemet
  • en i Tyskland, der havde en modtager af tidssignalet fra Frankfurt
  • en i England, der havde en modtager til det tidssignal der udsendes fra Greenwich
En algoritme genererede så et "IBM Tidssignal" ud fra disse 3 og det blev så distribueret ud til alle datacentrene i Europa med mindst 2 tidsservere i hvert center.

Tid er ikke for amatører :-) Det er seriøse sager!

Inden tidsnisserne går helt i selvsving, så står der retfærdigvis - én tidsserver. Ikke tidsserveren.

Af pjl. 6/12-24, 13:06.

"en" tidsserver.
/hjj

Hvor står det? Har ikke set det efterlevet, nu er en NTP (tidsserver) heller ikke det mest ustabile...

Gå op Sider: 1 2 [3]

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak