Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Hvilket profil er Flexlinerne bygget efter?
Når jeg sidder og læser EN15273-2 Referencelinjer for rullende materiel, så er der ikke umiddelbart nogen særlige danske profiler angivet.

Betyder dette at IC3 og sine søstre er bygget til profil GA, og i princippet kan køre i hele Europa der tillader profil GA?

Altså de togsæt, hvor dørene ikke rammer de tyske perroner under åbning.

/ Viktoria - 3/4 uddannet Arktisk Ingeniør

De er bygget efter de danske referenelinjer for togmateriel, som kan findes som bilag til Banedanmarks netredegørelser på bane.dk
/Lasse

Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 10/10-24, 11:30De er bygget efter de danske referenelinjer for togmateriel, som kan findes som bilag til Banedanmarks netredegørelser på bane.dk
/Lasse

Tak.

Men hvorfor er referencelinjerne for halvdelen af de europæiske lande vedlagt som bilag til førnævnte standard, hvis de danske alene angives som bilag til netredegørelsen?

/ Viktoria - 3/4 uddannet Arktisk Ingeniør

Gå op Sider:[1]
Indsend billeder
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak