Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Hvalpsund og Sundsøre i september 2024.
Midt i september var jeg en tur i Hvalpsund. Da jeg ankom med bussen, bemærkede jeg en Gs-vogn langs vejen mod stoppestedet på havnen. Da det ville gøre lidt frisk luft inden middagen, måtte jeg en tur rundt for at se den gamle stationsbygning, remisen og Gs-vognen. Remise og stationsbygning fremstod i pæn stand, hvorimod Gs-vogn kunne trænge til en kærlig hånd.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
Den tidligere AHB remise i Hvalpsund september 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Den tidligere AHB stationsbygning i Hvalpsund september 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Den tidligere AHB stationsbygning i Hvalpsund september 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DSB Gs 40354 i Hvalpsund september 2024 (kh).

Det var naturligt også at tage til Sundsøre for at se den lille udstilling om overfarten Hvalpsund - Sundsøre. Det var sød lille foto og planche udstilling der var i en del af pakhuset. Derudover holdt der jo tre godsvogne på resterne af sporet i Sundsøre.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det er M/F Mary som betjener overfarten Hvalpsund - Sundsøre her september 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det tidligere AHB pakhus i Sundsøre september 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
SB T 405, DSB Hj 37521 og LJ Q 162 i Sundsøre september 2024 (kh).
 

Dette var dog en sidegevinst til formålet med turen til Hvalpsund. Der var sejladsen Limfjorden rund  med ældre sejlskibe. Ved den rigtige vindretning er Hvalpsund et god sted for at få billeder af disse skønne skib uden selv at skulle stå til søs. Her et par billeder fra dagen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Bonavista, Martha og Aron ved Hvalpsund september 2024 (bh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Loa ved Hvalpsund september 2024 (bh).

Hilsner Keld

Gå op Sider:[1]

Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak