Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Fortsat DK-restriktioner på transport af sættevogne på lommevogne
En europæisk arbejdsgruppe er - set med danske øjne - ikke kommet frem til noget brugbart resultat, og Danmark fastsætter derfor nu egne restriktioner i form af en kommende bekendtgørelse:

https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/TRU/bilag/275/2572381.pdf

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Den endelige bekendtgørelse er nu udsendt, jf. Trafikstyrelsens nyhedsbrev af 03-10-2022:

"Nye skrappe regler for godstransport med lommevogne
Ny bekendtgørelse fastsætter en række sikkerhedsmæssige regler for godstransport på de danske jernbaner, hvor sættevogne bliver transporteret på lommevogne. Reglerne bliver de skrappeste i EU."


Læs hele nyhedsbrevet her: https://www.trafikstyrelsen.dk/nyheder/2022/nyhed-om-lommevogne .
Direkte link til bekendtgørelsen: https://www.trafikstyrelsen.dk/Media/638003767438998128/Bekendtg%C3%B8relse%20om%20lommevogne%20med%20s%C3%A6ttevogne.pdf .

Hvis nogen skulle undre sig, så har Trafikstyrelsen valgt at illustrere nyhedsbrevet med et metersporet thailandsk diesellokomotiv af typen SDA3 leveret af kinesiske CSR Qishuyan - på en containerterminal.

M.v.h.
Niels

Citat fra: Niels Munch Dato  3/10-22, 12:20Hvis nogen skulle undre sig, så har Trafikstyrelsen valgt at illustrere nyhedsbrevet med et metersporet thailandsk diesellokomotiv af typen SDA3 leveret af kinesiske CSR Qishuyan - på en containerterminal.

M.v.h.
Niels
Det er vel i grunden en god idé. Så bliver ingen danske operatører "hængt ud".

Med venlig hilsen
Flemming Pedersen

Gå op Sider:[1]
Indsend billeder

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak